کفسابی در همدان

کفسابی در همدان

همدان یکی از کلان‌شهرهای ایران، واقع در منطقه‌ای کوهستانی در غرب کشور و مرکز استان همدان است. 

همدان قدیمی‌ترین شهر ایران و از کهن‌ترین شهرهای جهان است و با مراکز تاریخی و دیدنی زیادی که دارد به عنوان پنجمین شهر فرهنگی و توریستی کشور شناخته می‌شود. 

این شهر اکنون چهاردهمین شهر ایران از نظر جمعیت به شمار می‌آید. 

اکنون این کلان شهر زیبا و تاریخی، مملو از ساختمان‌های اداری و مسکونی و لوکس است. همان‌طور که حتما می‌دانید ساختمان‌ها نیاز به مراقبت دارند تا عمر آنها بیشتر شود. یکی از کارهایی که باید انجام داد کفسابی است. در ادامه کمی بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد. 

کفسابی چیست؟

کفسابی یا سنگ‌سابی به منظور هم‌ترازی، یکدستی و برق انداختن کف ساختمان، مغازه و… استفاده می‌شود. درواقع کفسابی برای رفع ناهمواری و براق کردن سنگ کف کاربرد دارد. این کار توسط دستگاه‌های مخصوصی که به آن کف‌ساب می‌گویند انجام می‌شود. 

با استفاده از این دستگاه‌ها، لایه رویی سنگ که به مرور زمان و پس از گذشت چند سال از ساخت بنا؛ جرم گرفته، لکه‌دار شده و یا هم‌ترازی خود را از دست داده، به حالت کاملا براق و تراز در می‌آید و فضا را نو، درخشان و زیبا می‌کند. 

اهمیت کفسابی 

خدمات کفسابی برای افزایش طول عمر مفید هر ساختمانی، به کار می‌آید. هر بنایی به مرور زمان تازگی و تمیزی اولیه خود را از دست خواهد داد. این مسئله دلایل مختلفی دارد از جمله عبور و مرور، لکه‌دار شدن، کهنه شدن و غیره. البته کفسابی در ساختمان‌های نوساز نیز به‌کار می‌رود. در هنگام ساخت این امکان وجود دارد که مصالح روی کف ریخته باشند یا استادکار برخی از سنگ‌ها را به خوبی طراز نکرده باشد و دلایل دیگر. 

با استفاده از بهترین و به روزترین دستگاه‌های کفسابی و با به کار گیری استادکارانی ماهر، می‌توان کف ساختمان، از هر جنسی اعم از سنگ، سرامیک، بتن و غیره را در بهترین حالت ممکن خود درآورد. لازم به ذکر است که این کار به هیچ وجه با مواد شوینده امکان‌پذیر نیست. 

فواید کفسابی 

  • کفسابی باعث جلای سنگ می‌شود 
  • عمر مفید سنگ و ساختمان را بیشتر می‌کند
  • با انجام کفسابی می‌توان سنگ‌های شکسته یا آسیب دیده را ترمیم کرد که هزینه‌ای به مراتب کم‌تر از عوض کردن سنگ‌ها دارد
  • کفسابی نمای ساختمان را دو چندان تازه و نو می‌کند

هزینه کفسابی در همدان

هزینه کفسابی با توجه به پارامترهایی نظیر متراژ، محل مورد نظر و مهم‌تر از همه نوع سنگ برآورد می‌شود. تعرفه کفسابی بر اساس هر متر مربع است؛ هر چه متراژ بالاتر باشد قیمت تمام شده بر اساس هر متر مربع پایین‌تر خواهد بود. در متراژهای پایین معمولا قیمت به صورت کلی گفته می‌شود. 

سنگ‌ها دو نوع هستند: سنگ‌های نرم و سنگ‌های سخت. همان‌طور که از اسمش پیداست، کفسابی سنگ‌های نرم آسان‌تر هستند و به همین علت قیمت پایین‌تری نیز دارند.  

ویژگی‌های سنگ‌سابی خوب

  • تمام نقاط ساختمان باید براقی یک‌دستی داشته باشد
  • نباید هیچ ردی از دستگاه روی سنگ باقی مانده باشد
  • کف ساختمان باید در انتها کاملا مسطح، صاف و یک‌دست باشد
  • گوشه‌های ساختمان، محل شکست‌ها و به طور کلی هر نقطه‌ای که امکان دسترسی با دستگاه را ندارد باید با دست ساب زده شود تا در نهایت کل کف یکدست باشد. 

سخن آخر

همان‌طور که گفتیم کفسابی یا سنگ‌سابی به جلوه و طول عمر مفید ساختمان شما کمک می‌کند. اگر شما در شهر همدان زندگی می‌کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید با ما تماس بگیرید تا با بهترین قیمت و استادکاران و دستگاه‌هایی عالی، به شما در این راه کمک کنیم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار