کفسابی در یزد

کفسابی در یزد

شهر یزد، واقع در مرکز ایران، به عنوان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران شناخته می‌شود. 

استان یزد قدمتی ۳ هزار ساله دارد و آثار و بناهای تاریخی متعددی را در دل خود جای داده است. اکنون این شهر یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران به شمار می‌رود.

در این مطلب قصد داریم درباره خدمات ساختمانی در شهر تاریخی یزد توضیح دهیم. اگر به دنبال خدمات ساختمانی باشید، حتما تا به حال نام کفسابی یا سنگسابی را شنیده‌اید. در ادامه توضیح می‌دهیم که کفسابی چیست، چگونه انجام می‌شود، چه مزایا و اهمیتی دارد و هزینه آن در شیراز به چه صورت محاسبه می‌شود. 

کفسابی چیست؟

هر نوع ساختمان و بنایی، اعم از مسکونی، اداری، تجاری، پارکینگ، مغازه و…  نیاز به نگهداری، مراقبت و خدماتی دارد که کفسابی یکی از این موارد است.  به زبان ساده کفسابی به معنی ساییدن سنگ کف به اندازه ۱ تا ۳ میلی‌متر به منظور صیقلی و آیینه‌ای کردن سنگ و رفع کامل معایب آن است. 

موارد مختلفی نظیر آلودگی‌های شهری، رفت و آمد مکرر و غیره در طول زمان به کف بنا آسیب‌هایی وارد می‌کنند که عدم جلوگیری از پیشرفت و ترمیم آنها می‌تواند آسیب‌هایی جدی به سنگ وارد کند. بنابراین برای افزایش عمر مفید ساختمان و جلوگیری از نفوذ آلودگی‌ها و خط و خش‌ها به عمق کف، خدماتی نظیر  کفسابی یا سنگ‌سابی به کار می‌آیند. خدمات کفسابی یا سنگسابی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، به منظور هم‌ترازی، یکدستی و برق انداختن کف ساختمان، مغازه و… استفاده می‌شود. 

پس از استفاده از خدمات کفسابی، ساختمان ظاهری بسیار تازه، نو، درخشان، صیقلی و زیبا پیدا خواهد کرد و کاملا مثل روز اول براق و شفاف خواهد شد. 

اهمیت کفسابی 

برخی لکه‌ها با هیچ مواد شوینده‌ای پاک نمی‌شوند؛ در این حالت است که تنها راه کفسابی است. با کفسابی، تمامی ایرادات سنگ از جمله خط و خش‌‌های موجود بر روی سطح آن، هر نوع جرم و آلودگی و عدم تراز بودن سنگ‌ها، قابل پاک شدن و تعمیر است. با استفاده از خدمات کفسابی، تمامی سنگ‌ها هم‌تراز، صاف، براق، یکدست و مثل روز اول خواهد شد. 

در واقع خدمات کفسابی، مانع از نفوذ این لکه‌ها و آلودگی‌ها به داخل بافت سنگ خواهد شد، آسیب‌های سطحی را رفع و از پیشرفت خرابی کف جلوگیری می‌کند و عمر مفید ساختمان را افزایش می‌دهد. 

فواید کفسابی 

  • تمام خط و خش‌های سنگ را از بین می‌برد 
  • کفسابی برای مدت طولانی‌تری سلامت سنگ را حفظ خواهد کرد. 
  • کفسابی باعث جلای سنگ می‌شود 
  • کفسابی کمک می‌کند تا سنگ‌های شکسته یا آسیب دیده، با هزینه‌ای کم‌تر از تعویض ترمیم شوند. 
  • کفسابی نمای ساختمان را دو چندان تازه و نو می‌کند
  • سطح سنگ را صاف، یکدست و صیقلی کرده و باعث می‌شود که کاملا شفاف، درخشان و آینه‌ای شود. 
  • کفسابی تمامی جرم‌های سنگ را از بین برده و آن را تازه و نو می‌کند.
  • کفسابی کمک می‌کند تا تمامی خط و خش‌های موجود روی سنگ و همچنین هر گونه آسیب دیدگی، ترک، درز و… کاملا ترمیم شود و سطحی صاف و یکدست دیده شود.
  • موادهای اسیدی مانند سرکه، جوهرنمک و… باعث تیره شدن سنگ می‌شود و با هیچ مواد شوینده‌ای از بین نمی‌رود. در این‌جور مواقع تنها سنگسابی به کمک می‌آید. 

هزینه کفسابی در یزد

تعرفه کفسابی بر اساس هر متر مربع محاسبه می‌شود اما پارامترهایی هستند که در تعیین هزینه کفسابی تاثیر دارند که عبارتند از:

  • متراژ
  • محل مورد نظر
  • میزان آلودگی
  • جنس کف

مهم‌ترین مورد جنس سطح مورد نظر است. سنگ‌ها دو نوع سخت و نرم دارند و همان‌طور که از اسمش پیدا است، هر چه سنگ سخت‌تر باشد نیاز به ساب زدن بیشتری دارد و در نتیجه هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. 

ویژگی‌های کفسابی خوب

توجه داشته باشید که سنگسابی کار بسیار حساسی است و باید توسط افراد با تجربه در کار کفسابی صورت گیرد زیرا ساب اشتباه و بد می تواند خسارت جبران ناپذیری به بار بیاورد. 

در انتهای کار تمام نقاط ساختمان باید کاملا مسطح، صاف و براقی یک‌دستی داشته باشد و هیچ ردی از دستگاه روی سنگ باقی نمانده باشد. 

گوشه‌های ساختمان، محل شکست‌ها و به طور کلی هر نقطه‌ای که امکان دسترسی با دستگاه را ندارد باید با دست ساب زده شود تا در نهایت کل کف یکدست باشد. 

سخن آخر

اگر شما در شهر یزد زندگی می‌کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید با ما تماس بگیرید تا با بهترین قیمت و استادکاران و دستگاه‌هایی عالی، به شما در این راه کمک کنیم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار