کفسابی در گرگان

کفسابی در گرگان

گرگان واقع در شمال شرقی ایران و مر استان گلستان است. گرگان با طبیعت جذاب و آب و هوایی دلچسبی که دارد یکی از شهرهای زیبای سرسبز شمال کشور است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. 

در این مطلب قصد داریم تا یکی از خدمات ساختمانی در شهر گرگان را به شما معرفی کنیم. همان‌طور که می‌دانید برای نگهداری و افزایش طول عمر ساختمان‌ها اعم از مغازه، ساختمان‌های اداری و مسکونی، پاساژ و… باید کارهایی نظیر کفسابی انجام داد. در ادامه می‌خوانیم که کفسابی چیست،چه مزایا و اهمیتی دارد و هزینه آن چگونه برآورد می‌شود. 

کفسابی چیست؟

بنا از هر نوعی که باشد (اداری، مسکونی، مغازه و غیره) در طول زمان و به دلایل مختلفی نظیر رفت و آمدهای مکرر، آلودگی‌های شهری و غیره، دچار آسیب‌  و یا جرم و لکه خواهندشد. 

برای پاک‌سازی، هم‌طرازی، یکدستی و برق انداختن کف ساختمان، مغازه و… کفسابی و یا سنگسابی به کار می‌آید. این کار توسط استادکاران و با دستگاه‌های مخصوصی که به آن کف‌ساب می‌گویند انجام می‌شود.

درواقع  با استفاده از این دستگاه‌ها، ناهمواری‌های سنگ از بین رفته و سنگ کاملا براق، هموار و طراز می‌شود و فضا مثل روز اول درخشان و نو می‌شود. 

اهمیت کفسابی 

هر نوع بنایی به مرور زمان و به دلایل مختلفی، تازگی، هم‌طرازی، شفافیت و براقی خود را از دست  خواهد داد. در این مواقع برای کمک به افزایش طول عمر مفید ساختمان، با هزینه‌ای مناسب، خدمات کفسابی یا سنگ‌سابی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به افزایش طول عمر مفید ساختمان کمک می‌کند. 

فواید کفسابی 

  • کفسابی جلای زیادی به سنگ می‌دهد و به شفافیت آن کمک می‌کند. 
  • کفسابی یا سنگسابی به افزایش عمر مفید سنگ و ساختمان کمک می‌کند. 
  • با کفسابی و به کمک استادکاران ماهر، می‌توان سنگ‌های شکسته یا آسیب دیده را ترمیم کرد که هزینه‌ای به مراتب کم‌تر از تعویض سنگ‌ دارد. 
  • کفسابی نمای ساختمان را تازه و نو می‌کند. 

هزینه کفسابی در گرگان

هزینه کفسابی بر اساس هر متر مربع محاسبه می‌شود. البته لازم به ذکر است که در متراژهای پایین معمولا قیمت به صورت کلی گفته می‌شود. 

پارامترهایی جدای از متراژ، در برآورد هزینه تاثیر دارند که از جمله آنها می‌توان به محل مورد نظر و نوع سنگ اشاره کرد. سنگ‌ها دو نوع سخت و نرم دارند. هر چه سنگ استفاده شده سخت‌تر باشد، کفسابی آن سخت‌تر و در نتیجه هزینه بالاتر خواهد بود. 

 ویژگی‌های سنگ‌سابی خوب

در پایان کار سنگسابی کف کل ساختمان باید یک‌دست، صاف و مسطح باشد. تمامی نقاط باید براقی یکسان داشته و هیچ ردی از دستگاه روی سنگ باقی نمانده باشد. هر نقطه‌ای ازساختمان که امکان دسترسی با دستگاه را ندارد مثل گوشه‌های ساختمان، محل شکست‌ها و غیره باید با دست ساب زده شود تا زمانی که در نهایت کف کل ساختمان  کاملا یکدست  و آینه‌ای شود. 

سخن آخر

در شهر زیبا و سبز گرگان، کفسابی با استفاده از ابزارآلات مدرن، نیروی کار ماهر و کاملا تمیز انجام می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم کفسابی یا سنگ‌سابی، با هزینه‌ای به صرفه به جلوه و طول عمر مفید ساختمان می‌افزاید. 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار