کفسابی در رشت

کفسابی در رشت

رشت، مرکز استان همیشه سبز گیلان، واقع در نزدیکی دریای خزر و زادگاه بزرگانی چون میرزا کوچک‌ خان جنگلی بوده است. شهر رشت نقشی مهم در اقتصاد، سیاست، گردشگری و تجارت ایران ایفا می‌کند. 

رشت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمالی و سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

اکنون این شهر سرسبز و تاریخی، یکی از کلان‌شهرهای ایران است. در این مطلب قصد داریم تا کمی درباره خدمات کفسابی یا سنگسابی در شهر رشت توضیح دهیم. 

کفسابی چیست؟

کفسابی یا سنگسابی به منظور پاک‌سازی، هم‌طرازی، یکدستی و برق انداختن کف ساختمان، مغازه و… استفاده می‌شود. کفسابی به زبان ساده یعنی ساییدن سنگ به اندازه ۱ تا ۳ میلی‌متر به منظور صیقلی و آیینه‌ای کردن سنگ و رفع کامل معایب آن.  

هر نوع بنایی اعم از ساختمان اداری، مسکونی، مغازه و غیره، در طول زمان و به دلایل مختلفی نظیر رفت و آمدهای مکرر، آلودگی‌های شهری و غیره، ممکن است دچار آسیب‌هایی شود. درواقع کفسابی برای رفع ناهمواری و براق کردن سنگ کف کاربرد دارد.

با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی که به آن کف‌ساب می‌گویند، سطح بسیار نازکی از روی سنگ ساییده می‌شود و سنگ به حالت کاملا براق و طراز در می‌آید و فضا را دوچندان نو، درخشان و زیبا می‌کند. با کمک این دستگاه‌ها، همچنین بین بند و درز سنگ‌هایی که به مرور زمان خالی شده است را پس از آن که با بتونه مخصوص پر می‌کنند، مجددا روی سنگ کف‌سابی اجرا می‌شود. 

کار کردن با این دستگاه‌ها باید توسط افراد ماهر انجام شود. اگر شخصی که با دستگاه کار می‌کند تخصص لازم را نداشته باشد ممکن است خسارت جبران ناپذیری به سنگ وارد کند.

اهمیت کفسابی 

سنگ سابی باعث هم تراز شدن سنگ‌های کف ساختمان و همچنین از بین رفتن جرم  و کثیفی‌ها می‌شود. سنگسابی به افزایش طول عمر مفید ساختمان نیز کمک می‌کند. 

فواید کفسابی 

  • تمام خط و خش‌های سنگ را از بین می‌برد 
  • سنگ‌ها را کاملا هم‌تراز می‌کند. 
  • هر نوع لکه‌ای را از بین می‌برد. 
  • جلای سنگ را مثل روز اول و کاملا نو و شفاف می‌کند  
  • کفسابی یا سنگسابی به افزایش عمر مفید سنگ و ساختمان کمک می‌کند. 
  • با کفسابی و به کمک استادکاران ماهر، می‌توان سنگ‌های شکسته یا آسیب دیده را نیز با هزینه‌ای به مراتب کم‌تر از تعویض سنگ‌، ترمیم کرد. 
  • کفسابی نمای ساختمان را تازه و نو می‌کند. 

هزینه کفسابی در رشت

هزینه کفسابی بر اساس هر متر مربع محاسبه می‌شود و پارامترهایی نظیر متراژ، محل مورد نظر و نوع سنگ در برآورد قیمت تاثیر دارد. البته لازم به ذکر است که در متراژهای پایین معمولا قیمت به صورت کلی گفته می‌شود. 

سنگ‌ها دو نوع سخت و نرم دارند. هر چه سنگ استفاده شده نرم‌تر باشد، کفسابی آن آسان‌تر و در نتیجه هزینه کم‌تر است. 

 ویژگی‌های سنگ‌سابی خوب

وقتی کار سنگسابی به پایان می‌رسد باید توجه کنید که در انتها کف ساختمان کاملا مسطح، صاف و یک‌دست باشد، تمامی نقاط ساختمان براقی یک‌دستی داشته باشد و هیچ ردی از دستگاه روی سنگ باقی نمانده باشد. 

هر نقطه‌ای که امکان دسترسی با دستگاه را ندارد مثل گوشه‌های ساختمان، محل شکست‌ها و غیره معمولا می‌تواند از قلم بیفتد. توجه کنید که یک ساب‌کار ماهر این نقاط را باید با دست ساب بزند تا  زمانی که در نهایت کف  کل ساختمان یکدست شود. 

سخن آخر

در شهر زیبای رشت، کفسابی با استفاده از ابزارآلات مدرن، نیروی کار ماهر و کاملا تمیز انجام می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم کفسابی یا سنگ‌سابی، با هزینه‌ای به صرفه به جلوه و طول عمر مفید ساختمان می‌افزاید. 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار