کفسابی در ساری

کفسابی در ساری

شهر ساری، مرکز استان مازندران و بزرگ‌‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این استان سبز است. ساری با قرار گرفتن در میان جنگل‌های سرسبز و دریای خزر، یکی از زیستگاه‌هام مهم حیات وحش است. 

خوب است بدانید که قدمت تاریخی این شهر به هزاران سال پیش برمی‌گردد.

در این مطلب قصد داریم تا یکی از خدمات ساختمانی را به شما معرفی کنیم. حتما تا به حال نام کفسابی یا سنگسابی را شنیده‌اید. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که کفسابی چیست و چه مزایا و اهمیتی دارد. 

کفسابی چیست؟

کف هر ساختمان و بنایی، برای افزایش عمر مفید خود، به مراقبت و خدماتی نظیر  کفسابی یا سنگ‌سابی نیاز دارد. طی انجام خدمات کفسابی، به اندازه یک لایه خیلی نازک (حدود ۱ الی ۴ سانتی‌متر) از سطح  رویی کف ساختمان برداشته می‌شود تا زمانی که تمامی آلودگی‌‌ها، جرم‌‌ها، لکه‌ها و کثیفی ‌های موجود بر روی سنگ از بین برود. 

کفسابی توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می‌گیرد. توجه داشته باشید که شخصی که از دستگاه استفاده می‌کند اگر تبهر کافی نداشته باشد امکان دارد آسیب جدی به سنگ وارد کند. 

پس از استفاده از خدمات کفسابی، کف منزل، مغازه، ساختمان اداری یا مسکونی و به طور کلی هر نوع بنایی، ظاهری بسیار تازه، نو، درخشان، صیقلی و زیبا پیدا خواهد کرد و کاملا مثل روز اول براق و شفاف خواهد شد. 

اهمیت کفسابی 

با انجام خدمات کفسابی، تمامی ایرادات سنگ از جمله خط و خش‌‌های موجود بر روی سطح آن، هر نوع جرم و آلودگی و عدم تراز بودن سنگ‌ها، قابل پاک شدن است. با استفاده از خدمات کفسابی، تمامی سنگ‌ها هم‌تراز، صاف، براق و یکدست خواهد شد. 

در واقع با استفاده از کفسابی، تمامی آلودگی‌ها، جرم‌ها و غیره از سطح سنگ پاک شده و به این طریق مانع از نفوذ این لکه‌ها و آلودگی‌ها به داخل بافت سنگ خواهد شد. درواقع خدمات کفسابی یا سنگسابی آسیب‌های سطحی را رفع و از پیشرفت خرابی کف جلوگیری می‌کند. در نتیجه علاوه بر اینکه کف ساختمان ظاهری فوق العاده تمیز و زیبا پیدا خواهد کرد، سنگ برای مدت طولانی‌تری سالم مانده و طول عمر آن افزایش خواهد یافت.

فواید کفسابی 

  • کفسابی برای مدت طولانی‌تری سلامت سنگ را حفظ خواهد کرد. 
  • سطح سنگ را صاف، یکدست و صیقلی کرده و باعث می‌شود که کاملا شفاف، درخشان و آینه‌ای شود. 
  • کفسابی تمامی جرم‌های سنگ را از بین برده و آن را تازه و نو می‌کند.
  • کفسابی کمک می‌کند تا تمامی خط و خش‌های موجود روی سنگ و همچنین هر گونه آسیب دیدگی، ترک، درز و… کاملا ترمیم شود و سطحی صاف و یکدست دیده شود.
  • موادهای اسیدی مانند سرکه، جوهرنمک و… باعث تیره شدن سنگ می‌شود و با هیچ مواد شوینده‌ای از بین نمی‌رود. در این‌جور مواقع تنها سنگسابی به کمک می‌آید. 

هزینه کفسابی در ساری

عواملی هستند که در تعیین هزینه کفسابی تاثیر دارند. مهم‌ترین مورد جنس سطح مورد نظر است. سنگ‌ها دو نوع سخت و نرم دارند و همان‌طور که از اسمش پیدا است، هر چه سنگ سخت‌تر باشد نیاز به ساب زدن بیشتر دارد و در نتیجه هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. 

از دیگر موارد مهم در برآورد هزینه کفسابی می‌توان به میزان آلودگی موجود، متراژ، محل مورد نظر اشاره کرد. 

به طور کلی تعرفه کفسابی بر اساس هر متر مربع محاسبه می‌شود. 

ویژگی‌های کفسابی خوب

  • تمام نقاط ساختمان باید براقی یک‌دستی داشته باشد
  • نباید هیچ ردی از دستگاه روی سنگ باقی مانده باشد
  • کف ساختمان باید در انتها کاملا مسطح، صاف و یک‌دست باشد
  • گوشه‌های ساختمان، محل شکست‌ها و به طور کلی هر نقطه‌ای که امکان دسترسی با دستگاه را ندارد باید با دست ساب زده شود تا در نهایت کل کف یکدست باشد. 

سخن آخر

همان‌طور که گفتیم کفسابی یا سنگ‌سابی، با هزینه‌ای به مراتب به‌صرفه‌تر از بازسازی، به جلوه و طول عمر مفید ساختمان کمک خواهد کرد. اگر شما در شهر سرسبز ساری زندگی می‌کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید با ما تماس بگیرید تا با بهترین قیمت و استادکاران و دستگاه‌هایی عالی، به شما در این راه کمک کنیم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار