کفسابی در اراک

کفسابی در اراک

اراک، مرکز استان مرکزی، یکی از کلان‌شهرهای ایران و از بزرگترین شهرهای مرکز کشور به شمار می‌رود.

اراک که پانزدهمین شهر پرجمعیت ایران است؛ یکی از شهرهای صنعتی و جزو چهار قطب صنعتی کشور است. 

 از این رو به این شهر، لقب پایتخت صنعتی ایران داده شده و متاسفانه یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران است.

همان‌طور که حتما می‌دانید ساکنین شهرهای بزرگ با آلودگی‌های بیشتری نیز سر و‌ کار دارند؛ در نتیجه برای افزایش عمر مفید ساختمان خود نیاز به بهره‌بری از خدماتی نظیر کفسابی یا سنگسابی خواهند داشت. 

کفسابی چیست؟

دلایل مختلفی نظیر رفت و آمدهای مکرر، آلودگی‌های شهری و غیره، می‌تواند در طول زمان به هر نوعی از ساختمان (ساختمان اداری، مسکونی، مغازه و غیره) آسیب‌هایی وارد کند. 

برای افزایش طول عمر مفید یک ساختمان و یا به منظور پاک‌سازی، هم‌طرازی، یکدستی و برق انداختن کف ساختمان، مغازه و… از کفسابی یا سنگسابی استفاده می‌شود. کفسابی با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی که به آن کفساب می‌گویند انجام می‌شود.

 درواقع با کفسابی، سنگ کف ساختمان براق، نو و درخشان می‌شود و ناهمواری‌های سطح آن رفع می‌شود و فضا را نو، درخشان و زیبا می‌کند. اگر بین بند و درز سنگ‌ها به مرور زمان خالی شده باشد؛ با بتونه مخصوص پر خواهد شد و سپس مجددا روی آن کف‌سابی اجرا می‌شود. 

اهمیت کفسابی 

کف هر بنایی به مرور زمان و به دلایل مختلفی، امکان دارد که کهنه و لک‌دار شود و تازگی، هم‌طرازی، شفافیت و براقی خود را از دست دهد. در این مواقع برای کمک به افزایش طول عمر مفید ساختمان، خدمات کفسابی یا سنگ‌سابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

همچنین ممکن است در اثر ریختن موادی مانند نوشابه، آبلیمو، جوهر نمک، جرم گیر و… بر روی سنگ لکه ایجاد شود. این لکه‌ها با شستشوی معمولی از بین نمی‌روند و بهترین راه برای از بین بردن این گونه لکه‌ها انجام کفسابی است. 

فواید کفسابی 

  • تمام خط و خش های سنگ را از بین می‌برد
  • تمام پستی و بلندی‌های سنگ را از بین می‌برد و سنگ حالت یکدست و هموار پیدا می‌کند
  • کفسابی جلای سنگ  را دو چندان و به شفافیت آن کمک می‌کند. 
  • کفسابی یا سنگسابی به افزایش عمر مفید سنگ و ساختمان کمک می‌کند. 
  • با کفسابی و به کمک استادکاران ماهر، می‌توان سنگ‌های شکسته یا آسیب دیده را ترمیم کرد که هزینه‌ای به مراتب کم‌تر از تعویض سنگ‌ دارد. کفسابی نمای ساختمان را تازه و نو می‌کند. 

هزینه کفسابی در اراک

هزینه کفسابی با توجه به پارامترهایی نظیر متراژ، محل مورد نظر و نوع سنگ، بر اساس هر متر مربع محاسبه می‌شود. البته در متراژهای پایین معمولا قیمت به صورت کلی گفته می‌شود. 

سنگ‌ها دو نوع سخت و نرم دارند. جنس سنگ مشخص کننده تعداد دفعات ساب‌زنی است. هر چه سنگ استفاده شده نرم‌تر باشد، کفسابی آن آسان‌تر و در نتیجه هزینه کم‌تر است.  

ویژگی‌های کفسابی خوب

کف ساختمان باید در انتهای کار کفسابی، کاملا یکدست و صاف باشد و تمامی نقاط براقی یکدستی داشته و هیچ ردی از دستگاه روی سنگ باقی نمانده باشد. 

در هر ساختمانی نقطه‌هایی وجود دارند که دسترسی به آنها سخت‌تر است. اغلب دستگاه‌ها امکان کفسابی نقاطی مثل گوشه‌ها، محل شکست‌ها و غیره را ندارند. باید توجه داشته باشید که یک ساب‌کار ماهر این نقاط را باید با دست ساب بزند تا  زمانی که در نهایت کف کل ساختمان  کاملا یکدست شود. 

سخن آخر

در شهر زیبای اراک، با استفاده از بهترین و به روزترین دستگاه‌های کفسابی و با کمک استادکارانی ماهر، می‌توانید کف ساختمان، از هر جنسی که باشد اعم از سنگ، سرامیک، بتن و غیره را به حالت اولیه خود، کاملا براق و تمیز درآورید و علاوه بر تمیز و نو کردن ساختمان، به طول عمر آن نیز بیافزایید. 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار