کفسابی در ارومیه

کفسابی در ارومیه

استان آذربایجان غربی به مرکزیت شهر ارومیه، واقع در شمال غربی ایران، یکی از کلان‌شهرهای ایران است. این شهر به عنوان دومین شهر پرجمعیت شمال ‌غرب ایران و همچنین دهمین شهر پر جمعیت کشور شناخته می‌شود. 

شهر ارومیه، یکی از شهرهایی است که قدمت آن به پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. این شهر در طول تاریخ همواره یکی از شهرهای پرحادثه‌ و آباد ایران بوده است. 

کلان‌شهر به شهری اطلاق می‌شود که از نظر موقعیت و اثرگذاری اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و جمعیتی در بین سایر شهرهای یک کشور سرآمد باشد.

این شهرها معمولا به خاطر جمعیت و ترددی که دارند، آلودگی‌های بیشتری نیز دارند. به همین دلیل است که ساختمان‌ها، مغازه‌ها، اداره‌ها و هر نوع بنایی، برای افزایش طول عمر ساختمان، نیاز به نگهداری بیشتری دارد. 

کفسابی یا سنگسابی یکی از کارهایی است که می‌تواند به طول عمر بنا کمک کند. 

در ادامه می‌توانید در این باره بیشتر بخوانید. 

کفسابی چیست؟

هر نوع بنایی اعم از ساختمان اداری، مسکونی، مغازه و غیره، در طول زمان و به دلایل مختلفی نظیر رفت و آمدهای مکرر، آلودگی‌های شهری و غیره، ممکن است دچار آسیب‌هایی شود. 

کفسابی یا سنگسابی به منظور پاک‌سازی، هم‌ترازی، یکدستی و برق انداختن کف ساختمان، مغازه و… استفاده می‌شود. درواقع کفسابی برای رفع ناهمواری و براق کردن سنگ کف کاربرد دارد.

این کار توسط دستگاه‌های مخصوصی که به آن کف‌ساب می‌گویند انجام می‌شود. با استفاده از این دستگاه‌ها، لایه رویی سنگ به حالت کاملا براق و طراز در می‌آید و فضا را نو، درخشان و زیبا می‌کند. اگر بین بند و درز سنگ‌ها به مرور زمان خالی شده باشد؛ با بتونه مخصوص پر خواهد شد و سپس مجددا روی آن کفسابی اجرا می‌شود. 

اهمیت کفسابی 

همانطور که اشاره کردیم؛ کف هر بنایی به مرور زمان و به دلایل مختلفی، امکان دارد که کهنه و لک‌دار شود و تازگی، هم‌طرازی، شفافیت و براقی خود را از دست دهد. 

در این مواقع برای کمک به افزایش طول عمر مفید ساختمان، خدمات کفسابی یا سنگ‌سابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در شهر زیبای ارومیه، با استفاده از بهترین و به روزترین دستگاه‌های کفسابی و با کمک استادکارانی ماهر، می‌توان کف ساختمان، از هر جنسی اعم از سنگ، سرامیک، بتن و غیره را به حالت اولیه خود، کاملا براق و تمیز درآورد و به این طریق علاوه بر تمیز کردن ساختمان، به طول عمر آن نیز افزود. 

فواید کفسابی 

کفسابی جلای زیادی به سنگ می‌دهد و به شفافیت آن کمک می‌کند. 

کفسابی یا سنگسابی به افزایش عمر مفید سنگ و ساختمان کمک می‌کند. 

با کفسابی و به کمک استادکاران ماهر، می‌توان سنگ‌های شکسته یا آسیب دیده را ترمیم کرد که هزینه‌ای به مراتب کم‌تر از تعویض سنگ‌ دارد. 

کفسابی نمای ساختمان را تازه و نو می‌کند. 

هزینه کفسابی در ارومیه

هزینه کفسابی بر اساس هر متر مربع محاسبه می‌شود و پارامترهایی نظیر متراژ، محل مورد نظر و نوع سنگ در برآورد قیمت تاثیر دارد. البته لازم به ذکر است که در متراژهای پایین معمولا قیمت به صورت کلی گفته می‌شود. 

سنگ‌ها دو نوع سخت و نرم دارند. هر چه سنگ استفاده شده نرم‌تر باشد، کفسابی آن آسان‌تر و در نتیجه هزینه کم‌تر است. 

 ویژگی‌های سنگ‌سابی خوب:

وقتی کار سنگسابی به پایان می‌رسد باید توجه کنید که در انتها کف ساختمان کاملا مسطح، صاف و یک‌دست باشد، تمامی نقاط ساختمان براقی یک‌دستی داشته باشد و هیچ ردی از دستگاه روی سنگ باقی نمانده باشد. 

هر نقطه‌ای که امکان دسترسی با دستگاه را ندارد مثل گوشه‌های ساختمان، محل شکست‌ها و غیره معمولا می‌تواند از قلم بیفتد. توجه کنید که یک ساب‌کار ماهر این نقاط را باید با دست ساب بزند تا  زمانی که در نهایت کف  کل ساختمان یکدست شود. 

سخن آخر

در شهر زیبای ارومیه، کفسابی با استفاده از ابزارآلات مدرن، نیروی کار ماهر و کاملا تمیز انجام می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم کفسابی یا سنگ‌سابی، با هزینه‌ای به صرفه به جلوه و طول عمر مفید ساختمان می‌افزاید. 

‫4/5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار