کفسابی در مشهد

کفسابی در مشهد

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران، واقع در شمال غربی کشور و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ایران بعد از تهران شناخته می‌شود. این شهر همچنین با جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر، اولین کلان شهر مذهبی جهان به شمار می‌رود. 

مشهد به دلیل وجود زائران و مسافران زیادی که به خود جذب می‌کند، مراکز تفریحی، گردشگری و تجاری متنوع و پیشرفته‌ای دارد. آرامگاه بسیاری از بزرگان دین، شعر و ادبیات مثل فردوسی، در این شهر و توابع آن قرار دارد. این امر باعث شده مشهد که به پایتخت معنوی ایران نیز شهرت دارد، در طی سالیان اخیر، پیشرفت‌هایی بسیاری کرده و به شهری مدرن تبدیل شود. 

این کلان شهر ایران، مملو از ساختمان‌های مختلفی است که به علت شلوغی این شهر بیشتر در معرض آلودگی‌های شهری قرار دارند. برای از بین بردن این آلودگی‌ها و خدماتی متنوعی ارائه می‌شود که کفسابی یکی از آنها است. در ادامه بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد. 

کفسابی چیست؟

کف هر ساختمان و بنایی، از هر نوع و جنسی که باشد، برای افزایش عمر مفید خود به خدمات کفسابی یا سنگسابی نیاز دارد.

در کفسابی یا سنگسابی لایه‌ای نازک از سطح مورد نظر ساییده می‌شود. درواقع حدود ۱ الی ۴ میلی‌متر از سطح کف (سنگ، سرامیک، بتن و…) برداشته می‌شود. این کار باعث می‌شود تا تمامی آلودگی‌‌ها، جرم‌‌ها و کثیفی‌‌های موجود بر روی کف از بین برود و سطح آن کاملا شفاف، یکدست و تازه شود. این کار با استفاده از دستگاهی مخصوص انجام می‌گیرد. 

اهمیت کفسابی 

در کفسابی تمامی ایرادات سنگ از جمله خط و خش‌‌های ایجاد شده بر روی آن، جرم‌ها و آلودگی‌ها و هر نوع لکه‌ای که با هیچ مواد شوینده‌ای از بین نمی‌رود، پاک و تمیز خواهد شد. 

بعلاوه سنگ‌هایی که تراز بودن خود را از دست داده‌اند یا درزهایی که به مرور آسیب دیده‌اند با ملات مخصوص پر و ترمیم خواهند شد که این کار هزینه‌ای به مراتب کم‌تر از تعویض دارد. 

در انتها کف ساختمان کاملا هم تراز، صاف، یکدست، تمیز، درخشان و صیقلی خواهد شد و مانع از پیشرفت آسیب‌ها و نفوذ آلودگی‌ها به بافت سنگ می‌شود. در این صورت سنگ برای مدت زمان طولانی‌تری سالم مانده و طول عمر مفید آن افزایش می‌یابد.

فواید کفسابی 

  • عمر سنگ افزایش خواهد یافت. 
  • سطح کف را صاف، یکدست و کاملا شفاف و صیقلی می‌کند.
  • هر نوعی از خط و خش، آسیب دیدگی، ترک، درز و… از بین می‌رود.
  • بند کشی‌های آسیب دیده بین سطوح با مواد مخصوص پر خواهد شد. 

هزینه کفسابی

عوامل زیادی در تعیین هزینه کفسابی دخیل هستند که عبارتند از:

  • نوع سنگ
  • محل مورد نظر
  • متراژ
  • میزان آلودگی

به طور کلی دو نوع سنگ در بازار موجود است؛ سنگ نرم و سنگ سخت. با توجه به نرمی و سختی هر سنگی قیمت متفاوتی دارد و مسلما هر چه سنگ سخت‌تر باشد هزینه بالاتر خواهد بود. 

تعرفه کفسابی بر اساس هر متر مربع محاسبه می‌شود البته به استثنای متراژهای خیلی پایین. 

ویژگی‌های کفسابی خوب

  • در انتهای کار تمام نقاط ساختمان باید براقی یک‌دستی داشته باشد
  • نباید هیچ ردی از دستگاه روی سنگ باقی مانده باشد
  • کف ساختمان باید در انتها کاملا مسطح، صاف و یک‌دست باشد
  • گوشه‌های ساختمان، محل شکست‌ها و به طور کلی هر نقطه‌ای که امکان دسترسی با دستگاه را ندارد باید با دست ساب زده شود تا در نهایت کل کف یکدست باشد. 

سخن آخر

در شهرهایی پرجمعیت و شلوغ مثل مشهد، آلودگی‌های بیشتری وجود دارد که می‌تواند عمر ساختمان را کم‌تر کند. همان‌طور که گفتیم کفسابی یا سنگ‌سابی به جلوه و طول عمر مفید ساختمان کمک می‌کند. اگر شما در کلان شهر مشهد زندگی می‌کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید با ما تماس بگیرید تا با بهترین قیمت و استادکاران و دستگاه‌هایی عالی، به شما در این راه کمک کنیم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار