کفسابی در کرمان

کفسابی در كرمان

استان کرمان واقع در جنوب شرقی ایران، یکی از کلان‌شهرهای کشور است که علاوه بر جاذبه‌های تفریحی، تاریخی، گردشگری و مذهبی بسیار، صنایع بزرگ و بااهمیتی را نیز در خود جای داده است. 

این شهر جزو پنج شهر اول ایران از لحاظ تاریخی است. 

در ادامه این مطلب به بررسی یکی از خدمات ساختمانی در شهر کرمان می‌پردازیم. در ادامه می‌خوانیم که کفسابی چیست، چگونه انجام می‌شود و هزینه آن به چه صورت محاسبه می‌شود. 

کفسابی چیست؟

هر بنایی برای افزایش عمر مفید خود به خدمات کفسابی یا سنگسابی نیاز دارد.

کف هر ساختمان و بنایی اعم از ساختمان اداری و مسکونی، پاساژ، مغازه، پارکینگ و غیره، به مرور زمان و به علت‌های مختلفی نظیر رفت و آمدهای مکرر، آلودگی شهری، ضربه و شکست و… ممکن است دچار آسیب یا کثیفی شود. 

خدمات کفسابی توسط دستگاه‌های مخصوصی که به آن کفساب می‌گویند انجام می‌شود. با استفاده از این دستگاه‌ها یک لایه خیلی نازک از کف ساختمان سابیده می‌شود. با این کار تمام آلودگی‌‌ها، جرم‌‌ها و خط و خش‌های موجود بر روی سنگ از بین خواهد رفت و سطحی، براق، یکدست، شفاف و درخشان باقی خواهد ماند. 

اهمیت کفسابی 

با بهره گیری از خدمات کفسابی، تمامی ایرادات سنگ از جمله خط و خش‌‌های ایجاد شده برطرف و هر نوع جرم، آلودگی و لکه پاک خواهد شد. کفسابی باعث می‌شود که آلودگی‌ها و شکست‌ها به بافت سنگ نفوذ نکنند. در نتیجه عمر مفید سنگ طولانی‌تر خواهد شد. 

یکی دیگر از کارهای مهمی که در کفسابی انجام می‌شود، تراز کردن و پر کردن درزها و بندها است. در انتهای کفسابی تمامی سطوح هم تراز، صاف و یکدست شده و ساختمان ظاهری فوق‌العاده تمیز و زیبا پیدا خواهد کرد.

برخی لکه‌ها که با هیچ مواد شوینده‌ای پاک نمی‌شود با کفسابی به راحتی تمیز خواهد شد. 

فواید کفسابی 

  • کفسابی باعث حفظ سلامت سنگ برای مدت زمان طولانی‌تر خواهد شد.
  • با کفسابی تمامی تیرگی‌ها و لکه‌های ناشی از اسید خوردگی و ریخته شدن مایعات اسیدی مانند سرکه، جوهر نمک و … رفع خواهد شد. 
  • تمام خط و خش‌های ایجاد شده در کف را از بین برده و سطح سنگ را صاف و یکدست کرده و آن را کاملا شفاف و آینه ای می‌کند. 
  • در کفسابی درزها و بندمشی‌های آسیب دیده نیز ترمیم خواهد شد. 
  • کفسابی مانع از نفوذ آلودگی‌ها و آسیب‌ها به عمق سنگ می‌شود. 

هزینه کفسابی در کرمان

خدمات کفسابی بر اساس هر متر مربع محاسبه می‌شود؛ البته به استثنای متراژهای پایین. جدای از متراژ، پارامترهای دیگری نیز در تعیین هزینه کفسابی نقش به سزایی دارند. از آن جمله می‌توان به نوع سنگ اشاره کرد. 

به طور کلی دو نوع سنگ سخت و نرم وجود دارد. هر چه سنگ سخت‌تر باشد در نتیجه کار دشوارتر و هزینه بالاتر خواهد بود. 

میزان آلودگی و محل مورد نظر، از دیگر پارامترهای تاثیرگذار در قیمت‌گذاری هستند. 

ویژگی‌های کفساب خوب

  • تمام نقاط ساختمان باید براقی یک‌دستی داشته باشد
  • نباید هیچ ردی از دستگاه روی سنگ باقی مانده باشد
  • کف ساختمان باید در انتها کاملا مسطح، صاف و یک‌دست باشد
  • گوشه‌های ساختمان، محل شکست‌ها و به طور کلی هر نقطه‌ای که امکان دسترسی با دستگاه را ندارد باید با دست ساب زده شود تا در نهایت کل کف یکدست باشد. 

سخن آخر

کفسابی یا سنگ‌سابی به جلوه و طول عمر مفید ساختمان شما کمک می‌کند؛ اما باید توجه داشته باشید که اگر این کار توسط فردی ماهر انجام نشود می‌تواند آسیبی جبران‌ناپذیر به ساختمان شما وارد کند. اگر شما در  شهر زیبای کرمان زندگی می‌کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید با ما تماس بگیرید تا با بهترین قیمت و استادکاران و دستگاه‌هایی عالی، به شما در این راه کمک کنیم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار