کفسابی در شهرکرد

کفسابی در شهرکرد

شهركرد یکی از شهرهای مرکزی ایران و مرکز استان چهارمحال و بختیاری است.  این شهر با سابقه تاریخی طولانی، یکی از مرتفع‌ترین شهرهای ایران است و به همین خاطر به بام ایران معروف است. 

شهرکرد با آب و هوای معتدل و سرد و طبیعت زیبایی که دارد، مکانی عالی برای گردشگران در فصول گرم سال است. 

این شهر نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در کنار طبیعت بکر، زندگی شهری با ساختمان‌ها و مغازه‌ها و غیره در جریان است. ساختمان‌ها برای افزایش طول عمر، نیاز به نگهداری و مراقبت دارند که کفسابی یا سنگسابی یکی از کارهایی است که در این راه کمک کننده هستند. 

کفسابی چیست؟

در کفسابی، با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، لایه بسیار نازکی از سنگ کف سابیده می‌شود. با کمک این کار لایه رویی سنگ که به مرور زمان کهنه و یا آسیب دیده است حذف می‌شود و لایه جدیدی از سنگ نمایان می‌شود که سنگ را نو، درخشان و صیقلی می‌کند.

دلایل مختلفی نظیر رفت و آمدهای مکرر، آلودگی‌های شهری و غیره، ممکن است در طول زمان سطح سنگ را لکه‌دار کند و درخشانی اولیه آن را از بین ببرد و یا حتی هم‌ترازی سنگ‌ها را دچار مشکل کند. 

در این مواقع  کفسابی یا سنگسابی به منظور پاک‌سازی، هم‌ترازی، یکدستی و برق انداختن کف ساختمان اداری، مسکونی، مغازه و… به کمک می‌آید. 

این کار توسط دستگاه‌های مخصوصی که به آن کف‌ساب می‌گویند و با کمک استادکاران انجام می‌شود. با استفاده از این دستگاه‌ها، لایه رویی سنگ به حالت کاملا براق و تراز در می‌آید و فضا را نو، درخشان و زیبا می‌کند. اگر بین بند و درز سنگ‌ها به مرور زمان خالی شده باشد؛ با بتونه مخصوص پر خواهد شد و سپس مجددا روی آن کف‌سابی اجرا می‌شود. 

اهمیت کفسابی 

کف هر بنایی به مرور زمان و به دلایل مختلفی، ممکن است دچار آسیب و یا کهنه و لک‌دار شود و تازگی، هم‌ترازی، شفافیت و براقی اولیه خود را از دست بدهد. در این جور مواقع خدمات کفسابی یا سنگ‌سابی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با قیمتی به صرفه به افزایش طول عمر مفید ساختمان کمک می‌کند. 

فواید کفسابی 

  • کفسابی جلای زیادی به سنگ می‌دهد و به شفافیت آن کمک می‌کند. 
  • کفسابی یا سنگسابی به افزایش عمر مفید سنگ و ساختمان کمک می‌کند. 
  • با کفسابی می‌توان سنگ‌های شکسته یا آسیب دیده را ترمیم کرد که هزینه‌ای به مراتب کم‌تر از تعویض سنگ‌ دارد. 
  • کفسابی نمای ساختمان را تازه و نو می‌کند. 

هزینه کفسابی در شهرکرد

هزینه کفسابی بر اساس هر متر مربع محاسبه می‌شود و پارامترهایی در قیمت گذاری تاثیر دارند که عبارتند از: 

  • متراژ
  • محل مورد نظر 
  • نوع سنگ 
  • میزان آلودگی

لازم به ذکر است که در متراژهای پایین معمولا قیمت به صورت کلی گفته می‌شود. نوع سنگ از فاکتورهای مهم در برآورد هزینه است؛ چرا که سنگ‌ها دو نوع سخت و نرم دارند. هر چه سنگ نرم‌تر باشد، کفسابی آن آسان‌تر و در نتیجه هزینه کم‌تر است. 

 ویژگی‌های سنگ‌سابی خوب:

  • در پایان کار سنگسابی باید توجه داشته باشید که کف کل ساختمان کاملا مسطح، صاف و یک‌دست باشد. 
  • تمامی نقاط ساختمان باید براقی یک‌دستی داشته باشد.  
  • نباید هیچ ردی از دستگاه روی سنگ باقی مانده باشد. 
  • توجه داشته باشید که در هر ساختمانی نقاطی وجود دارد که امکان دسترسی با دستگاه را ندارد؛ مثل گوشه‌های ساختمان، محل شکست‌ها و غیره. یک ساب‌کار ماهر این نقاط را با دست ساب می‌زند تا  زمانی که در نهایت کف  کل ساختمان یکدست شود. 

سخن آخر

در شهر زیبای شهرکرد، کفسابی با استفاده از ابزارآلات مدرن، نیروی کار ماهر و کاملا تمیز انجام می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم کفسابی یا سنگ‌سابی، با هزینه‌ای به صرفه به جلوه و طول عمر مفید ساختمان می‌افزاید. 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار