نظافت راه پله

نظافت راه پله

یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان که رفت و آمد بسیاری در آن صورت می گیرد، راه پله است که نظافت راه پله و تمیزی این بخش از ساختمان دارای اهمیت زیادی می باشد.

روش های تمیز کردن راه پله با توجه به نوع آن متفاوت می باشد و کفسابی هم یکی از زیر مجموعه‌های آن می‌باشد.

اهمیت نظافت راه پله در ساختمان های چند طبقه بیشتر خواهد شد، ولی با این حال اکثر صاحب خانه ها توجه و اهمیت زیادی به تمیز کردن آن مانند سایر قسمت های ساختمان ندارند.

در صورتی که مدت زیادی از نظافت پله ها گذشته باشد، گرد و غبار و دوده وارد شکاف های پله خواهد شد و تمیز کردن راه پله کاری دشوار و خسته کننده می شود.

اصول نظافت راه پله

نظافت راه پله از بالا به پایین

نظافت راه پله ها همیشه باید از بالاترین پله به سمت پایین انجام شود و مهم نیست پله های ساختمان از چه نوع جنسی می باشند. چرا که در هنگام تمیز کردن راه پله، گرد و غبار و سایر آشغال ها از پله ای به پله دیگر سقوط می کند. پس زمانی که شما در ابتدا پله پایینی را تمیز کنید و سپس پله بالایی را، این کار باعث می شود تا مجددا گرد و خاک بر روی پله پایینی بریزد.

نظافت راه پله های سنگی و چوبی

تمیز کردن پله هایی که جنس آن ها از سنگ و یا چوب می باشد در مقایسه با پله های فرش شده از نظافت آسان تری برخوردار می باشد.

برای این کار ابتدا با استفاده از یک جارو، تمامی زباله های کوچک و بزرگ را از روی راه پله برداشته و برای تمیز کردن درزها و شکاف میان پله ها از یک فرچه دستی استفاده می کنیم.

همانطور که گفته شد نظافت پله ها باید از سمت بالا به پایین صورت گیرد و پس از اتمام پله ها تمامی گرد و غبار و آشغال ها در پایین ترین پله ریخته شود و سپس با استفاده از جارو برقی همه ی آنها را جمع آوری کنیم.

از مواد شوینده مناسب می توان برای شستشوی راه پله های سنگی استفاده کرد. به هیچ عنوان از مواد اسیدی قوی برای تمیز کردن پله های سنگی استفاده نکنید.

همچنین پله های چوبی را می توان با استفاده از دستمال های مخصوص تمیز کرد.

همچنین می توان از کفسابی و سنگسابی استفاده کرد .

تمیز کردن راه پله های فرش شده

برای نظافت این نوع پله ها می بایست در همان ابتدای کار با استفاده از یک جاروبرقی قوی از سمت بالا به پایین شروع به تمیز کردن پله ها کرد تا هیچ گرد و غباری بر روی آن باقی نماند.

سپس با استفاده از شامپو فرش و آب که نسبت آن ۱ به ۵ می باشد را توجه به حجم فرش در سطلی مخلوط می کنیم و توسط برس قالیشویی نرم تمامی قسمت های راه پله فرش شده را به آرامی شستشو و تمیز می کنیم.

سپس با یک حوله خشک و تمیز و سفید، آب و رطوبت بجا مانده بر روی فرش راه پله را می گیریم تا پس از مدتی فرش کاملا خشک شود.

توصیه می شود تا زمانی که فرش کاملا خشک نشده است بر روی آن حرکت نکنید و همچنین پس از خشک شدن فرش راه پله بهتر است یک بار دیگر بر روی آن جاروبرقی بکشید.

‫5/5 ‫(1 نظر)

2 در مورد “نظافت راه پله”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار