X

کفسابی مرمر

سنگ مرمر از دگرگونی سنگ آهک تشکیل می شود و از تراکم نسبتا بالایی برخوردار است و به دلیل زیبایی خاصی که دارد از آن در زمان های گذشته در مجسمه سازی و ساخت  زیور آلات استفاده می شد.

سنگ مرمر به دلیل تنوع در رنگ ها و مقاومت بالایی که دارد، می توان از آن برای قسمت های مختلف ساختمان اعم از کف، پله ها، اپن و قرنیز و سایر قسمت های بنا استفاده کرد.

سنگ مرمریت در انواع مختلفی موجود می باشد که در میان آن ها، مرمریت خوی و مرمریت هرسین پرکاربردترین آن ها می باشد و تنها در رنگ و کیفیت تفاوت دارند.

مراحل کفسابی مرمر

در مرحله اول کفسابی مرمر از لقمه سنگ شماره ۳۶ برای شروع عملیات کفسابی سنگ مرمر استفاده می کنیم تا اکثر جرم ها و مصالح موجود بر روی سنگ تا حدود زیادی از بین بروند و کار برای مراحل بعدی آسان تر شود. سپس برای آشکار شدن درزها و شکاف های سنگ و یک دست کردن سطح آن از لقمه سنگ ۶۰ استفاده می کنیم.

در مرحله دوم برای پر کردن درزها و شکاف هایی که در اثر ساب مرحله قبل مشخص شدن از بتونه و مواد رزین استفاده می شود. این مواد برای خشک شدن به یک روز زمان احتیاج دارند تا کاملا برای ساب آماده شوند. سپس تا ۹ مرحله با استفاده از لقمه سنگ های مناسب سنگ را ساب میزنیم تا به حالت درخشان و شیشه ای شدن سنگ برسیم.

در مراحل کفسابی مرمر باید لقمه ستگ های به کار برده شده در هر مرحله نرم تر از مرحله قبل باشد تا خط و خش های ایجاد شده بر اثر ساب سنگ کم کم از بین بروند و در پایان سنگ مرمر به بهترین حالت خود برسد.

نکته مهم

سنگ مرمر به دلیل زیبایی و تنوع خاصی که دارد یکی از سنگ های با ارزش و گران محسوب می شود و انجام کفسابی آن از حساسیت بالایی برخوردار می باشد.

به همین دلیل توصیه می شود از گروه متخصص و با تجربه جهت ارائه این خدمات استفاده شود تا از وارد شدن خسارت به سنگ جلوگیری شود .

‫5/5 ‫(1 نظر)
Disqus Comments Loading...