مقاوم سازی نما

مقاوم سازی نما

مقاوم سازی نما یکی از سریع ترین و ارزان ترین روش هایی است که میتوانید برای بهبود شرایط نما ساختمان از آن استفاده کنید.

این روزها در بین صاحبان املاک و پیمانکاران مقوله ای به نام مقاوم سازی نما وجود دارد که اتفاقا بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است .

مقاوم سازی نما چگونه انجام می شود؟

مقاوم سازی نما چیست؟ آیا ساختمان ما نیاز به مقاوم سازی نما دارد ؟ چه عواملی سبب می شوند تا به مقاوم سازی نما نیازمند باشیم ؟
این ها همگی سوالاتی هستند با مطالعه ی این مقاله در سایت گروه کفسابی ۲۰ به جواب آن ها خواهید رسید پس با ما همراه باشید.
چرا مقاوم سازی نما؟
عموم نما هایی که برای ساختمان استفاد می شوند دارای اشکالاتی بنیادی هستند. نما های سنگ غالبا بعد از چند سال نیازمند ترمیم و مقاوم سازی می شوند و می بایست ساختار آن ها مجددا اصلاح و مقاوم شود .

اغلب نما ها به دلایلی مثل شرایط جوی و نامساعد بودن آب و هوا و یا تغییرات محیطی مقاومت اصلی خود را از دست می دهند . برخی دیگر از این نماها در حین نما کاری به دلیل عجله ی کار فرما و یا ناشی بودن شخص نما کار به خوبی در جای خود قرار نمی گیرند .

در این موارد شخص نماکار برای اتمام سریع تر پروژه و گرفتن پروژه ی دیگر ، فشار کار فرما و یا اصلا نداشتن تجربه ی کافی نمی تواند ملات مناسب و خوبی را برای اتصال نما به دیوار آماده کند .

در این حالت نما کار صرفا به تکمیل پروژه بسنده می کند و کار را بدون هیچ گونه کیفیتی تحویل کار فرما می دهد . در همین شرایط است که نما ها نمی توانند در طول سالیان در برابر شرایط نامساعد مقاومت کنند و در اثر وزش باد و یا برخورد اجسام و ویا حتی تغییرات دمایی کنده می شوند و در ساختمان های بزرگ تر ممکن است افتادن آن ها برای شخص صاحب خانه مشکلاتی ایجاد کند.
نما هایی که از ارتفاع بالاتر می افتند ممکن است روی سر عابران و رهگذران سقوط کنند و خطرات جانی را برای آن ها به وجود آورند . در این حالت شخص مالک از لحاظ قانونی مقصر شناخته می شود . برای رفع چنین مشکلاتی مقاوم سازی نما بهترین گزینه به حساب می آید.


مقاوم سازی نما چیست؟


مقاوم سازی نما در حقیقت فرایندی است که به کمک آن قطعات مختلف یک نمای ساختمانی به ویژه سنگ های نما در جای خود محکم می شوند .

در این فرایند از مواد مختلفی از جمله پیچ و رول پلاک و.. استفاده می شود . این امر توسط متخصصان نماشویی و نما کاران با سابقه انجام می شود.

در حقیقت این روش بهینه ترین روش در شرایط فعلی می باشد چرا که با افزایش هزینه های اقتصادی دیگر کندن نمای قبلی و ایجاد یک نمای زیبا به صرفه نیست لذا مالکان ساختمان ها می کوشند تا با محکم کردن نمای قبلی سبب استحکام بیشتر آن شوند و هزینه های خود را کاهش دهند .
ساختمان هایی که در اثر تغییرات جوی و یا ضربات فیزیکی و عدم کیفیت دچار کندن قسمت های مختلف نمای خود هستند به مقاوم سازی نما احتیاج دارند .

در این شیوه شخص متخصص (نما شو) قطعات مختلف یک نما را به وسیله پیچ و رولپلاک نما در جایگاه خود محکم می کند و در هر قطعه حداقل دو سوراخ ایجاد می کند و این رقم بسته به ابعاد سنگ و اشکالات و البته صلاح دید شخص متخصص ممکن است تا ۵ سوراخ هم افزایش پیدا کند.

یکی از خدمات جذاب گروه کفسابی۲۰ بدون شک مقاوم سازی نما است / هم اکنون با ما تماس حاصل فرمایید.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار