شستشو نما با داربست و بدون داربست

شستشو نما با داربست و بدون داربست

شستشوی نما و پاکیزه سازی آن از راه های مختلفی صورت می گیرد که عموما در دو دسته بندی شستشوی نما بدون داربست و شستشوی نما همراه با داربست جای می گیرند. هرکدام از این روش ها دارای مزایا و معایب بخصوص خود هستند که سبب شده است تا مناسب شرایط و پروژه های بخصوص خود باشند.

به گونه ای که ممکن است در بعضی از نقاط ناگریز به استفاده از داربست برای شستشوی نما باشید و در پروژه ای دیگر هیچ گونه نیازی به آن نباشد. اما مسلم است که شستشوی بدون داربست یکی از بهترین انتخاب های ممکن است که اغلب متخصصان نماشویی آن را توصیه می کنند .

در ادامه این مطلب سعی داریم تا شستشوی نما بدون داربست را برای شما عزیزان شرح دهیم اما قبل از آن بهتر است مروری بر شستشوی نما با استفاده از داربست داشته باشیم.

شستشوی نما به وسیله ی داربست

در شستشوی نما به وسیله ی داربست عموما محدودیت های بسیاری وجود دارد که در شستشو نما بدون داربست وجود ندارد. از جمله اینکه از این روش عموما برای ساختمان های نه چندان بلند استفاده می شود و برای آسمان خراش ها و برج های مسکونی بزرگ جوابگو نمی باشد .

همچنین استفاده از این داربست ها میزان هزینه های مصرفی را افزایش می دهد به طوری که می بایست برای نصب آن و نیز نگهداری آن ها هزینه های بیشتری را صرف کرد.

محدودیت ها صرفا به این موارد ختم نمی شوند بلکه اجرای داربست ها بر روی ساختمان ها محدودیت های فضایی را نیز درپی دارند به طوری که گاها برای اجرای یک داربست می بایست پایه های آن در پیاده رو و یا بخشی از خیابان قرار داد که همین امر سبب می شود تا استفاده از آن محدود تر شود.

شستشوی نما با استفاده از داربست بیشتر توسط آن دسته از شرکت های نماشویی استفاده می شود که خود دارای تاسیسات و نیروی کار لازم برای پیاده سازی این گونه داربست ها می باشند در حالی که در شستشوی نما بدون داربست این گونه محدودیت ها وجود ندارد.

مزایای شستشوی نما بدون داربست

شستشوی نما بدون استفاده از داربست محدودیت های کمتری دارد و البته هزینه ی آن نیز نسبتا کمتر می باشد. شستشوی نما بدون داربست عموما به وسیله ی سه روش ،کلایمر ، بالابر و راپل (شستشو نما با استفاده از طناب ) صورت می گیرد.

در هر سه روش بایستی از ابزارآلات بخصوص آن استفاده کرد . شستشو نما بدون داربست عموما ضریب امنیت کمتری نسبت به استفاده از داربست دارد اما میزان دقت و کیفیت کار حاصل از آن بیشتر می باشد و شخص متخصص در این روش دسترسی بیشتری به قسمت های مختلف نمای ساختمان دارد.

بالابر و کلایمر دو وسیله در شستشوی نما بدون استفاده از داربست می باشند که عموما با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند حال اینکه دارای تفاوت های اساسی با هم هستند. کلایمر سامانه ای مکانیکی است که بر روی پشت بام ساختمان های بلند نصب می شود و یکی از اجزای ساختمان به حساب می آید و در زمان های معین توسط مسئولین نماشویی مورد استفاده قرار می گیرند و با حرکت های آهسته و مرحله ای شرایط دسترسی به نما و شستشوی آن را برای کارشناس فراهم می آورد.

در مقابل بالابر بر روی زمین قرار می گیرد و دارای بازو های مکانیکی می باشد که کارشناسان نماشویی را به بالا حمل می کند و شرایط شستوی نما را برای آن ها فراهم می کند.

برای استفاده از شیوه ی راپل (استفاده از طناب ) در بالای ساختمان یک تکیه گاه محکم و آهنی نصب می شود و با متصل کردن طنابی محکم به آن ، کارشناس نماشویی می تواند از آن آویزان شود و به قسمت های مختلف نما برای شستو دسترسی داشته باشد و با استفاده از واتر جت ،ابر و یا سند بلاست اقدام به شستشوی نما کند.

نتیجه گیری

پارامتر امنیت در مورد شستشوی نما امری کاملا نسبی و غیر قابل اندازه گیری است چون ممکن است شخص با وجود اینکه از داربست استفاده کرده و امنیت را رعایت کرده سقوط نماید و شخص دیگری هم با وجود اینکه از راپل استفاده کرده و معلق است دچار هیچ مشکلی نشود در حالی که ریسک استفاده از طناب نیز بیشتر می باشد .

پس فاکتور امنیت را نمی توان در انتخاب شیوه ی شستشو نما به عنوان یک فاکتور برای تصمیم گیری دخیل دانست.

گروه کفسابی ۲۰ با به کارگیری دستگاه های پیشرفته و نیروی کار متخصص به صورت ۲۴ ساعته و همه روزه آماده ارائه خدمات خود به شما مشتریان عزیز می باشد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار