ویژگی های سنگ دهبید

ویژگی های سنگ دهبید

دهبید نام شهری در شمال استان فارس و در نزدیکی شهر شیراز قرار دارد که مهم ترین سنگ معدن ایران در آن واقع شده است و به سنگ دهبید مشهور است که در این مقاله به ویژگی های سنگ دهبید و بررسی روش‌های نظافت آن از جمله کفسابی خواهیم پرداخت.

بررسی ویژگی های سنگ دهبید

سنگ دهبید با قابلیت بالایی که دارد در بازار داخلی و همچنین خارج از کشور از محبوبیت زیادی برخودار است و یک سنگ صادراتی محسوب می شود. از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ دهبید رنگ کرم شفافیت و ساب پذیری بالای محصول است و با استحکام بالای خود جزء مقاوم ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شود و به دلیل برخورداری از رنگ های زیبا نمی توان آن را با سنگ های دیگر مقایسه کرد.

معادن دهبید شامل سه معدن اصلی با رنگ های متفاوت هستند که این رنگ ها در پنج رنگ تقسیم می شود.

رنگ کرم روشن
کرم مایل به تیره
کرم تیره
تیره مایل به کرم
و تیره یا مشکی

هرکدام ازاین رنگ ها نیز خود دارای طرح های مختلف زیبایی هستند. رنگ منحصر به فرد و بالا بودن مقاومت سایشی و شفافیت این سنگ یکی دیگر از مزایای خوب آن تلقی می شود.

قابلیت ساب پذیری بالا و پایین بودن جذب آب در سنگ دهبید به دلیل چگالی و تراکم زیاد یکی دیگر از خصوصیات سنگ دهبید محسوب می شود.

سنگ دهبید و ویژگی های آن

کاربرد سنگ دهبید در انواع ساختمان ها

سنگ های دهبید به دلیل استحکام بالا و ویژگی زیبای ظاهری خود بسیار پرکاربرد است و می توان در مکان های مختلفی از جمله نماهای ساختمان و به عنوان کف ساختمان ها و لابی هتل ها و واحد شیک تجاری و اداری و مسکونی به زیبایی استفاده کرد.

از خصوصیات این سنگ ها می توان گفت قادرند تا زیبایی خیره کننده ای به فضاهای شیک و مجلل و مدرن امروزی بدهند و نظر مخاطب را جذب خود کنند.

رنگ کرم روشن سنگ دهبید در پله ها و کف سازی سالن ها، پاساژها، هتل ها و غیره نیز کاربرد زیادی دارد. این سنگ به دلیل رنگ روشن خود می تواند روی روشنایی محیط تاثیر زیادی داشته باشد و زیبایی محیط را چند برابرکند.

همچنین سنگ های مرمریت مشکی سلیقه تیره پسندها را می طلبد و هر کدام از این رنگ ها زیبایی خاص خود را به دنبال دارد که این خود از ویژگی های سنگ دهبید می باشد.

سنگ دهبید کرم روشن از زمینه ای شفاف که داخل آن رگه های یخی بسیار زیبا و چشمگیری وجود دارد، برخوردار است.

دهبید تیره دارای زمینه ای مشکی می باشد که همانند سنگ دهبید روشن از زیبایی و شفافیت خاصی شکل گرفته است.

برای حفظ شفافیت و زیبایی این سنگ باید از بهترین نوع پالیشر مورد استفاده قرار گیرد. پالیشر در واقع همان سنگ ساب و قطعاتی گفته می شود که در کارخانه های فرآوری سنگ به منظور بالا بردن کیفیت سنگ ها به کار می روند.

همچنین استفاده از خدمات کفسابی ،بسیار توصیه می‌شود .

یکی دیگر از موضوعات سنگ مرمریت دهبید قیمت آن است که این سنگ در مکان ها و ساختمان های لوکس و مجلل بیشترین مصرف را در بردارد و در پروژه های ارزان قیمت استفاده از آن اصلا مقرون به صرفه نیست و پیشنهاد نمی شود چرا که این سنگ طرفداران خاص خود را دارد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار