نظافت سنگ تراورتن

نظافت سنگ تراورتن در منزل

نظافت سنگ تراورتن اصول خاصی دارد که در این مقاله به آن می پردازیم .

یکی از انواع سنگ های طبیعی که دارای زیبایی خاصی است سنگ تراورتن می باشد که می تواند در شرایط ایده آل و مطلوب طول عمری ۳۰ ساله داشته باشد و هیچ خدشه ای به آن وارد نشود. از آنجایی که سنگ های طبیعی دوام و استحکام بسیار زیادی دارند اما نیازمند مراقبت بیشتری در مقایسه با سنگ های دیگر هستند تا زیبایی خود را برای مدت های طولانی حفظ کنند. چنانچه از کاشی های تراورتن در منزل خود استفاده کرده اید بهتر است آن ها را به صورت صحیحی تمیز کنید تا جلوه خود را حفظ کرده و کارایی بیشتری داشته باشند.

نظافت سنگ تراورتن

برای نظافت سنگ تراورتن از وسایل زبر و مواد اسیدی استفاده نکنید

ترجیحا در خصوص سنگ های تراورتن از مواد ساینده ای همچون سیم های ظرفشویی که بسیارر زبر و زمخت هستند بهره نگیرید چرا که موجب می شوند سنگ رنگ اصلی خود را از دست داده و کدر شوند.

برای براق تر دیده شدن و تمیزی این نوع از سنگ ها از هیچ ماده اسیدی همچون آمونیاک و سرکه استفاده نکنید زیرا این مواد نیز حالت خورندگی داشته و موجب کدر شدن رنگ سنگ خواهند شد و دیگر فقط با کفسابی می توان شفافیت اولیه را به آن بازگرداند.

روش صحیح نظافت سنگ تراورتن

چنانچه سنگ تراورتن به کار برده شده در منزل تان دچار آلودگی شده است می توانید با استفاده از پارچه ای نرم و یا اسفنج به همراه صابون های غیر اسیدی و یا محلول های خاصی که برای تمیز کردن این نوع سنگ در نظر گرفته شده اند استفاده کنید.

مواد فوق را در سطلی از آب گرم ریخته و به وسیله یک تی کلیه کاشی ها و سنگ های تراورتن به کار رفته در منزل تان را تمیز کنید.

البته این در صورتی که تراورتن در کف زمین جای گرفته باشد ولی در خصوص قسمت های دیگر می توانید این کار را با استفاده از یک پارچه نرم انجام دهید.

برای تمیز کردن تراورتن ابتدا باید به وسیله پارچه ای نرم گرد و غبار موجود بر روی آن را تمیز کرد و پس از آن با استفاده از صابون های غیر اسیدی اقدام به شستن سطح روی سنگ کنید.

‫5/5

1 در مورد “نظافت سنگ تراورتن در منزل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار