شستشوی سنگ فرش معابر

شستشوی سنگ فرش معابر

شستشوی سنگ فرش معابر با توجه به مزایایی همچون استحکام بالای سنگ در برابر سایش و تغییرات متداول آب و هوا و سهولت در تعمیر و سایر مزایا که در بر دارد، به امری رایج تبدیل شده است.

سنگ فرش کردن معابر از سابقه طولانی در کشورهای اروپایی برخوردار است که در کشور ما نیز به تازگی متداول شده است.

برای سنگ فرش نمودن معابر زمان و هزینه زیادی را باید در نظر گرفت ولی یکی از ویژگی هایی که باعث شده تا این کار یک امری توجیه پذیر باشد، دوام بالا و زیبایی آن می باشد.

نگهداری و نظافت سنگ فرش معابر

برای نگهداری سنگ فرش معابر به یک برنامه منظم در راستای محافظت و تقویت به موقع آن ها نیاز است تا از تعویض سنگ فرش برای مدت طولانی جلوگیری شود.

این برنامه می بایست شامل برنامه زمان بندی تمیزکاری، برنامه تعمیر سنگ فرش ها و همچنین تنظیم سوابق کارهایی که در طول عمر سنگ فرش بر روی آن انجام شده است باشد.

در ادامه مقاله به مواردی که برای نظافت سنگ فرش معابر و نگهداری از آن دارای اهمیت می باشد می پردازیم:

بازرسی بصری منظم

برای مطلع شدن از صدمات وارده به سنگ فرش معابر در کمترین زمان و جلوگیری از توسعه و سرایت آن به قسمت های دیگر می بایست به صورت مرتب از معابر سنگ فرش شده بازرسی کرد.

فرسایش مکانیکی و شیمیایی سنگ فرش، لق شدن و جدا شدن سنگ ها از محل نصب، شکستگی سنگ و ایجاد شکاف بین سنگ ها و همچنین صدمات جزئی وارد شده به علت رطوبت مواردی می باشند که در بازه زمانی دو ساله باید بررسی شوند.

تمیز کاری زمان بندی شده

پس از تشخیص و انتخاب بهترین روش شستشوی سنگ فرش معابر می بایست در دوره های زمان بندی منظم، نظافت سنگ صورت گیرد تا از انباشتگی آلاینده ها و صدمات مرتبط جلوگیری شود.

شستشوی سنگ فرش معابر یکی از عملیات کفسابی نیز محسوب می شود که گروه کفسابی ۲۰ با سابقه درخشان و با به کارگیری دستگاه های پیشرفته آماده ارائه خدمات خود به شما مشتریان عزیز می باشد.

نکات مهم در شستشوی سنگ فرش معابر

برای نظافت سنگ فرش معابر، مواردی وجود دارند که برای تعیین روش شستشو باید آن ها را درنظر داشت:

  • شستشو باید با سرعت کمی انجام شود تا در صورت بروز مشکل در زمان شستشو بتوان آن را کنترل کرد.
  • در روش شستشوی انتخاب شده نباید موادی تولید شود که باعث ایجاد تغییر در سنگ و تخریب سطوح سنگ شود.

نحوه شستشوی سنگ فرش معابر

روش های شستشوی سنگ فرش معابر با آب

شستشو با واترجت فشار بالا

در این روش باید توجه زیادی به دما و زمان شستشو داشت تا از یخ زدگی سنگ جلوگیری شود. معمولا برای از بین بردن لایه های نمکی به وجود آمده بر روی سطوح سنگ (به ویژه سنگ های آهکی) از این روش استفاده می شود.

شستشو با بارش آب

از این روش جهت کاهش کثیفی سطوح سنگ فرش استفاده می شود. شستشو با بارش آب شامل استفاده ی بسیار زیادی از آب می باشد و مشکلاتی از جمله ایجاد منفذ در شکاف ها را به همراه خواهد داشت و یا با تبخیر آب، لکه های نمکی بر روی سطوح سنگ ایجاد می شود.

شستشو با پاشش آب

در این روش از مقدار آب کمتری در مقایسه با روش بارش آب استفاده می شود و معمولا برای پاکسازی آلودگی هایی که میزان چسبندگی آن کم است به کار می رود.

شستشو با سند بلاست

در طی این روش ذرات ماسه با فشار زیاد باد به سطح سنگ برخورد می کند و بر اثر سایش ذرات ریز ماسه با سطح سنگ، یک لایه از روی سطوح سنگ برداشته می شود و باعث نظافت سنگ فرش معابر می شود.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار