تمیز کردن سنگ روی کابینت

تمیز کردن سنگ روی کابینت

در صورتی که صفحه روی کابینت آشپزخانه شما از جنس گرانیت، سرامیک و یا مرمر باشد، برای تمیز کردن سنگ روی کابینت آشپزخانه با مشکل مواجه خواهید شد.

شاید در نگاه اول پاک کردن این لکه ها خیلی آسان به نظر بیاید و بتوان آن ها را با محلول شیمیایی تمیز کننده از بین برد. در حالی که به عوارض جبران ناپذیر آن ها بر روی صفحه سنگ فکر نمی کنید و با این تفکر که سنگ از مقاومت بالایی برخوردار است کاملا در اشتباه هستید.

تمیز کردن سنگ روی کابینت آشپزخانه نیز اصول خاصی دارد که باید طبق آن عمل کرد و کاملا مراقب سنگ ها بود. در غیر این صورت سنگ کابینت شما شفافیت و درخشانی خود را از دست خواهد داد و هر روز نیز آسیب پذیرتر می شود.

گروه تحریریه کفسابی ۲۰ در این مقاله قصد دارد تا اصول و روش تهیه یک محلول کاملا بی خطر را به شما عزیزان آموزش دهد تا دیگر نگران لکه های سنگ روی کابینت خود نباشید و همیشه آن را تمیز و براق نگاه دارید.

روش تمیز کردن سنگ روی کابینت

سنگ گرانیت

در مواقعی که لکه ها تازه و بسیار کم باشد می توان با مقداری مایع ظرفشویی و آب آن را تمیز کنید. برای این کار مایع تمیزکننده را برروی لکه ها ریخته و با استفاده از یک پارچه آن محل را به صورت دایره ای تمیز میکنیم و با آب میشوییم و سپس با یک دستمال آن را خشک میکنیم.

در صورتی که لکه ها با شستشوی معمولی از بین نرفتند، می توان از مخلوط جوش شیرین و آب گرم یک مایع خمیری شکل تهیه کرد و آن را چند ثانیه بر روی لکه مالید و سپس با یک دستمال خشک آن را تمیز کرد.

گاهی در اطراف لوله شیر سینک ظرفشویی رسوباتی مشاهده می شود و امکان تمیز کردن آنها سخت است. شما می توانید با استفاده از یک تیغ تمیز به آرامی و با احتیاط کامل این رسوبات را بخراشید و با یک دستمال نرم آن محل را پاک کنید.

برای تمیز کردن اطراف شیر آب هرگز از موادی مانند آبلیمو، سرکه و دیگر مواد اسیدی استفاده نکنید.

تمیز کردن سنگ روی کابینت آشپزخانه

از بین بردن لکه های سنگ آهک

برای تمیز کردن سنگ روی کابینت از این نوع لکه ها می توان از مخلوط جوش شیرین و آب اکسیژنه استفاده کرد. به این صورت که با یک لایه نسبتا ضخیم روی لکه را به مدت ۲۴ ساعت می پوشانیم و سپس آن را پاک می کنیم.

سنگ مرمر

برای مراقبت از سنگ مرمر می بایست در صورت تماس مواد غذایی اسیدی سریعا لکه های به وجود آمده بر روی سنگ مرمر را پاک کنیم و برای این کار به هیچ عنوان از سرکه و یا آمونیاک استفاده نکنید. برای تمیز کردن سنگ روی کابینت از مقداری مایع ظرفشویی و آب گرم برای شستشو استفاده کنید، همچنین برای پاک کردن لکه ها نیز می توانید از مخلوط جوش شیرین و آب اکسیژنه مانند روش های قبلی استفاده کنید.

سنگ کوارتز

کوارتز ساخته شده از ذرات کریستالی و رزین می باشد که مهم ترین مزیت آن در مقایسه با سایر سنگ ها، متخلخل نبودن آن است که به همین دلیل نگهداری از آن آسان تر می باشد. همچنین مواد غذایی اسیدی نمی توانند هیچ آسیبی به این سنگ وارد کنند.

اما اگر برای مدت طولانی در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد دچار رنگ پریدگی می شود و شفافیت خود را از دست می دهد.

برای پاک کردن سنگ روی کابینت از جنس کوارتز می توان از شیشه پاک کن استفاده کرد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار