اهمیت براق کردن سنگ

اهمیت براق کردن سنگ

اهمیت براق کردن سنگ ها را متخصصان گروه کفسابی ۲۰ توضیح میدهند!

 با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و خانه تکانی براق کردن سنگ خانه ها یکی از ملزومات به شمار می آید لذا تعداد زیادی از افراد به دنبال این هستند که سنگ های خانه خود را براق کنند و زیبایی و جلای دوباره به آن ها ببخشند اما براق کردن سنگ چگونه صورت می گیرد ؟

چه سنگ هایی نیاز به براق کردن دارند ؟ آیا اصلا نیاز هست که امسال سنگ های منزل مان را براق کنیم ؟ این ها همگی سوالاتی هستند که در ادامه به پاسخ آن ها می پردازیم اما قبل از آن بد نیست درباره ی اهمیت براق کردن سنگ خانه و تاثیرات آن  بر رو خانه تان مطلع شوید و خود اهمیت آن را دریابید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

براق کردن سنگ

بطور کلی هدف استفاده از سنگ در قسمت های مختلف خانه برای زیبایی و نمایی است که سنگ به آن ها می بخشد. سنگی که صیقلی نباشد و یا بدون هیچ گونه نمای خاصی باشد مسلما نه تنها باعث زیبایی نمی شود بلکه تاثیر منفی بر فضای کلی خانه می گذارد به همین سبب است که عموم سنگ هایی که در بازار وجود دارند بصورت صیقلی و براق عرضه می شوند .

اما این سنگ ها ممکن است در همان ابتدا و یا در طول سالیان در اثر عوامل مختلف براقیت و زبیایی خود را از دست داده باشند به همین سبب است که صاحبان بنا ها به براق کردن سنگ پناه می برند چون این کار می تواند بدون نیاز به سنگ کاری مجدد همان زیبایی و رنگ و لعاب اولیه را به سنگ ها ببخشد .

در حقیقت سنگی که براق نباشد هیچ فسلفه ای برایی وجودش در فضای دکوراسیون نیست چون سنگ تنها به صورت صاف و صیقلی می تواند نظر را جذب کند برای همین باید همواره نسبت به براق کردن سنگ اهتمام ورزید.

چگونگی براق کردن سنگ

باید در نظر داشته بشاید که براق کردن سنگ به دلیل داشتن تخلخل و ناصافی ها امری دشوار می باشد و باید توسط افراد ماهر و به وسیله ی دستگاه های مخصوص انجام شود تا بهترین نتایج حاصل شود .

براق کردن سنگ را ه های متفاوتی دارد اما عموما از طریق کفسابی صورت می گیرد که یکی از راه های شایع و البته بسیار بهینه برای آن می باشد . البته برق انداختن انواع سنگ ها شیوه های مختلفی دارد که در ادامه به بحث و بررسی آن ها می پردازیم.

براق کردن سنگ مرمر

براق کردن سنگ مرمر نیاز به حساسیت بالایی دارد چون ذات سنگ مرمر حساس است . برای این کار نباید از شوینده ها اسیدی استفاده کرد بلکه می بایست از آب گرم و اسفنج برای این کار استفاده کرد و در صورتی که لکه ای مقاوم روی آن بود می توان کمی مواد شیمیایی و اسیدی را نیز با آن مخلوط کرد تا نتایج کار بهتر شود.

براق کردن سنگ سرامیک

سنگ سرامیک به خودی خود حساس و شکننده است و لذا باید در برق انداختن این سنگ نهایت حساسیت را به خرج داد . برای برق انداختن این سنگ پارچه ی نخی و آب گرم کفایت می کند و نباید از مواد اسیدی استفاده کرد البته باید خاطر نشان کرد که بیشتر کثیفی موجود در سنگ های سرامیکی مربوط به درز های آن می باشدکه می توان با دوغاب برطرف نمود.

براق کردن سنگ گرانیتی

سنگ گرانیت در خانه ها بیشتر بر روی کابینت و یا اوپن استفاده می شود و به همین سبب همواره در معرض دید عموم است لذا براق کردن آن باید در اولویت کار های شما قرار بگیرد . گرانیت نیز جزو سنگ های حساس به حساب می آید لذا نباید برای تمیز کردن آن از اسکاچ های سیمی و زبر استفاده کرد و تنها اسفنج و آب گرم برای براق کرن آن کفایت می کند . البته در صورت وجود لکه های مقاوم استفاده از مایع ظرفشویی نیز توصیه می شود.

آیا میدانید در سال ۲۰۱۹ براق کردن سطوح مختلف سنگ ها یک تخصص محسوب می شود؟

گروه کفسابی۲۰ با پرسنل با تجربه و تجهیزات مدرن آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز است.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار